czwartek

Rowerowa niedziela

Wszystkim niedoinformowanym przypominamy, że w najbliższą niedzielę w Otwocku startuje Mazovia MTB Marathon! To już za trzy dni, ale jeszcze nie jest za późno, aby zgłosić swój udział w tym wielkim wydarzeniu.
Na początek sezonu dobre wieści- trasa całego maratonu została zmieniona i ulepszona. Co więcej, przewidzianych zostało sporo atrakcji takich jak upominki dla wszystkich startujących oraz dodatkowo dla Pań, których z roku na rok jest coraz więcej. Sezon MTB otworzą  zaproszeni goście, m.in. Kajetan Broniewski - wioślarz, trzykrotny olimpijczyk.
Organizatorzy zapewniają o dobrym przygotowaniu tras oraz niepowtarzalnej atmosferze. Do zobaczenia! 


Rower, który jeździ bokiem


To ciekawy pomysł dla fanatyków rowerowych, bądź też ludzi, którzy chcą wyróżnić się z tłumu, pewna wariacja na temat jednośladu, pozwalająca na odkrycie przyjemności z jazdy na dwóch kółkach na nowo. 
Rower boczny to zmiana sposobu utrzymywania równowagi, balansowanie ciałem zaczyna mieć jeszcze większe znaczenie. Nie bez powodu jest nazywany również rowerem snowboardowym- jazda na rowerze bocznym w dużej mierze przypomina jazde na desce snowboardowej. Dzięki temu można wykorzystywać go jako formę nauki jazdy na desce bądź też zamiennik w sezonie letnim.  W rowerze bocznym są dwie kierownice, którymi można sterować, co znacznie usprawnia wykonywanie wąskich zakrętów i manewrowanie między przeszkodami.


Jedynym problemem, który może pojawić się podczas przemieszczania się na rowerze bocznym zdaje się być sam fakt, że osoba na nim jadąca jedzie bokiem- wszelkiego rodzaju przejazdy przez miasto wydają się być niemożliwe, bo jak dobrze obserwować otoczenie, skoro pozycja w dużym stopnu to utrudnia? 
Nie wiadomo do końca po co został stworzony taki rower, ale bez wątpienia może sprawić sporo rozrywki, osobom zarówno próbujacym na nim jeździć, jak i obserwującym.




środa

Zapięcia rowerowe- bezpiecznie i stylowo




Każdy z nas wie, a na pewno powinien wiedzieć, że dobre zabezpieczenie roweru to podstawa. W dzisiejszych czasach dla złodzieja praktycznie nie ma rzeczy niemożliwych. Dlatego warto uważać na to, co się kupuje. Zwykłą linkę, kosztującą w sklepach około 30 złotych złodziej przecina w kilka sekund. Z drugiej strony profesjonalne zabezpieczenia są często przyciężkie i przyduże, ale za to ich producenci gwarantują dużo wyższy stopień bezpieczeństwa. Jak się jendak okazuje, niektórym markom udało się i zastosowali materiały lżejsze, ale równie skuteczne. Dodatkowo, nadali zapięciom stylowy wygląd, dzięki któremu stanowią one ozdobę roweru. 

Włoska firma ABICI stworzyła wyjątkowe łańcuchy, które pokryte są barwioną skórą. Wyjątkowo eleganckie, idelane dla osób jeżdżących rowerami po mieście do pracy. Dostępna jest szeroka gama kolorystyczna- każdy znajdzie coś dla siebie. 

 

Kolejną ciekawą propozycją są zapięcia firmy KNOG. Podobnie jak ABICI, występują w różnych kolorach, ale zrobione są z innych materiałów - wykorzystano plecioną stal, wzmocnioną włóknem, pokrytą silikonem. Dodatkowo, jak zapewniaja producenci, zapięcia są niezwykle wytrzymałe- podobny przekaz występuje w kampanii reklamowej KNOG'a. Przekonajcie się sami:



 



Inną formą ochrony roweru może być odstraszenie potencjalnych złodziei. Czy taki sposób wystarczy? Zapięcie imitujące żywego węża kosztuje około 40 $ i na ten moment jest niedostępne w Polsce.


 



Zapięcia ABICI i KNOG'a są dostępne do zakupu w Rowerowych Klimatach

Warto zobaczyć: cykliści na wystawie



Wystawa pod tytułem: "Cykliści: sympatycy, pasjonaci, mistrzowie" powstała przy udziale Domu Spotkań z Historią oraz ośrodka KARTA. Każdy zaintrygowany tytułem może obejrzeć na wystawie zdjęcia, pochodzące z archiwum Warszawskiego Towarzystwa Cyklistów, opowiadające historię roweru, który z ekskluzywnego wynalazku stał się częścią miejskiego i wiejskiego krajobrazu. Istotą ekspozycji jest pokazanie historii sportu rowerowego z różnych perspektyw; zmieniających się na przestrzeni prawie stu lat kształtów i ról oraz zastosowań roweru. To z jednej strony prezentacja różnorakich odmian i „mutacji” tego urządzenia – od zabawnego bicykla czy welocypeda, poprzez wersje towarzyskie, a także bezprecedensowe: rower-samolot, trycykl (rower-drukarnia uliczna); z drugiej strony pokazanie sylwetek jego użytkowników – mistrzów (m.in. Feliks Więcek – zwycięzca Pierwszego Wyścigu Dookoła Polski, Feliks Rawski - Mistrz Jazdy Królestwa Polskiego) i sympatyków, a także popularnych miejsc do uprawiania tego sportu (np. tor wyścigowy na Dynasach). Wynalazki rowerowe, historie mistrzów i miłośników kolarstwa, najważniejsze wyścigi, wycieczki krajoznawcze i dalekie podróże – to tylko niektóre z tematów prezentowanych fotografii. Opowieść uzupełniają teksty źródłowe z epoki, które w humorystyczny sposób oddają jej atmosferę.

Wystawę można oglądać u zbiegu ul. Karowej i Krakowskiego Przedmieścia od teraz aż do 29 maja br.




wtorek

MTB TOP MODELS 2011 w Rowerowych Klimatach!

W najbliższą sobotę (26.03.2011) w naszym salonie rowerowym odbędzie się niesamowite spotkanie prezentujące nowe marki rowerów i akcesoriów MTB oraz urządzenia nawigacyjno-treningowe marki Garmin, dostępne od tego sezonu w Rowerowych Klimatach. Program imprezy zapowiada się bardzo ciekawie. Będziemy mieli przyjemnośc gościć wyjątkowych ludzi, którzy opowiedzą o wyjątkowych sprzętach. Zaczynamy od godziny 11 i jesteśmy dla Was do wieczora. Program imprezy i zasady uczestnictwa znajdziecie na Facebooku. Zapraszamy !!!

piątek

Specialized- nowa marka w Rowerowych Klimatach


W ostatnim czasie w naszym sklepie nastąpiło sporo zmian. Nie chodzi tu tylko o zmianę adresu lokalu ( w ramach przypomnienia, od 14 marca jesteśmy na al Jana Pawła II 72), ale też o zmianę nastawienia naszego sklepu- wprowadzamy do sprzedaży asortyment związany z rowerami MTB. Pierwszą marką z tego działu, jaką już mamy na stanie, jest renomowany Specialized. Chcemy zapoznać Was ze skróconą historią powstania tej marki, co pozwoli na lepsze zrozumienie fenomenu oraz jakości tworzonych przez "Speca" produktów.
Sama nazwa marki wskazuje na jej skupienie się na produkcji tego rodzaju asortymentu, który zaspokoi funkcjonalne potrzeby klientów zorientowanych w tematyce rowerowej i nowinkach technologicznych z nią związanych. Producenci są "wyspecjalizowani", tworzą rowery wyróżniające się w swojej branży.



Historia marki rozpoczęła się 34 lata temu, kiedy to Mike Sinyard, założyciel i obecny Prezes firmy Specialized po zakończeniu studiów na Uniwersytecie San Jose w Kalifornii postanawił rozpocząć wycieczkę swojego życia, której celem miała być podróż po Europie. Jedynymi wartościowymi rzeczami, jakie w tamtym okresie posiadał były bus marki Volkswagen oraz rower. Sprzedaż samochodu umożliwiła mu zdobycie środków na podróż po Starym Kontynencie. Podczas wyprawy ze zdumieniem odkrył, że wiele europejskich rowerzystów, tak samo jak w Stanach, jeździło na bardzo zaawansowanych technologicznie jednośladach.  Wiedział, że oferta na rynku, dotycząca takich rowerów jest bardzo słaba, a po tym jak los sprawił, że pozał się z Cino Cinelli - włoskim producentem komponentów rowerowych, od razu zwietrzył pomysł na bizens. Sinyard zainteresował włocha swoim pomysłem dystrybucji włoskich komponentów rowerowych w USA. Propozycja została przyjęta przez  Cinelliego.



Sinyard rozpoczął realizację swojego pomysłu, wędrując na rowerze z przyczepką wokół zatoki San Francisco oferując dealerom kierownice, mostki i ramy króla rowerów Cino Cinelli. Po jakimś czasie, kiedy taka sprzedaż przyniosła mu dosć duże dochody, zaczął składać rowery na wzór takich, jakie oferował już na rynku jego kolega, Gary Fisher, jednak o wiele tańsze. Tak powstał pierwszy model Stump jumpera. Sinyard postanowił nazwać swoją firmę Specialized, bo tak rowerzyści nazywali produkty rowerowe wysokiej jakości.



Od tamtej pory firma rozrosła się na całą Europę i jako jedyna prowadzi orginalną politykę sprzedaży, zabraniając dokonywania zakupów swoich produktów przez internet. Taki wymóg zapewnia stuprocentową jakość złożenia roweru, oraz gwarantuje, że klient wie, co kupuje.
W Rowerowych Klimatach od tego sezonu pojawia się kilkanaście wybranych modelów marki Specialized. W zależności od preferencji są to głównie rowery górskie, rekreacyjne, szosowe ale też jest kilka modeli miejskich z serii Globe. W celu zapoznania się bliżej z naszą ofertą zapraszamy na naszą stronę: 

środa

Rowery przyszłości

Z roku na rok pojawiają się nowe pomysły i projekty rowerów, jakimi mielibyśmy poruszać się w niedalekiej przyszłości. Projektanci prześcigają się w coraz to wymyślniejszych rozwiązaniach, w pewnym momencie wydawać zaczyna się, że im taki rower będzie mieć dziwniejszy kształt, tym lepiej. Ale nie chodzi tylko o formę jednośladu, choć ma to na pewno kluczowe znaczenie w jego tworzeniu. Poszukiwane są również coraz to nowsze materiały, które ulepszą całość, będą odporniejsze na zniszczenia ale też zarazem lżejsze. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, futurystyczne wzornictwo oraz coraz częstsze uciekanie od tradycyjnego łańcucha- to główne trendy, jakie można zauważyć w projektach. Już teraz znane marki bądź też pojedyńczy projektanci prezentują prototypy rowerów przyszłości. Oto mały przegląd tego, co nas czeka:


Projekt kolaża olimpijskiego, Chris'a Boardman'a to jednoślad, który zdaniem autora za 20 lat będzie przedmiotem użytku codziennego wszystkich mieszkańców miast. Policzy spalane kalorie, będzie odtwarzał ulubioną muzykę, a kiedy się zmęczymy- wspomoże nas silnikiem napędzanym energią słoneczną! Nie da się go ukraść, gdyż ma wbudowany system komputerowy, który umożliwi odblokowanie go jedynie właścicielowi, którego rozpozna po liniach papilarnych. Dzięki pozbawieniu koła szprych, cały rower jest dużo bardziej areodynamiczny, a jego trwałość i lekkość zapewni karbonowa rama. Jedynym minusem jenośladu może być cena- już teraz szacuje się ją na około 2 tysiące funtów. 

Jeśli chodzi o rowery składane, to w tej dziedzinie również da się wprowadzić pewne innowacje. Przede wszystkim "składaki" mogą zajmować znacznie mniej miejsca niż w chwili  obecnej! Dobrym przykład stworzył Czech, Józef Cadek, który obmyślił bardzo kompaktowe składanie się roweru- polega na składaniu się kół, siodełka i kierownicy do centralnej części ramy w kształcie koła. Wykorzystanym do projektu materiałem jest plastik, więć zdecydowanie będzie to lekki rower, umożliwiający łatwy jego transport w pociągach, samochodach, czy też komunikacji miejskiej.



 

A teraz coś dla niezdecydowanych, bądź też chcących mieć wszystko na raz- rower z możliwością regulacji ramy. To cudo zostało zaprojektowane w Niemczech przez dwóch panów : Daniela Knuepfera i Stefana Wallmanna. Być może dzięki nim nastąpi przełom w ramach rowerowych? Póki co, stworzony został prototyp, w którym rowerzysta w trakcie jazdy może zmieniać swoją pozycję, w zależności od tego czy chce poruszać się wyprostowany jak na holenderce po mieśćie, czy też, pochylając się lekko do przodu, wygodniej przemierzać przestrzeń podmiejską. To niewiarygodne, a jednak możliwe!