środa

AZS MTB Cup - Warszawa 2012

  Nasza krótka relacja zdjęciowa z pierwszej edycji AZS Cup 2012 w Warszawie.

Pogoda dopisała, na trasie jednak pozostało wspomnienie sobotniej ulewy.
Nasz Team nie startował, dopingowaliśmy natomiast gorąco naszych znajomych oraz wspieraliśmy ich w strefie bufetu .
   



Paweł Baranek - rozgrzewka przed startem i odpowiednia suplementacja. Jak się okazało później złożyło się to wszystko na końcowy sukces.




Cieszymy się, że nagroda - Edge 500, której byliśmy fundatorem z zeszłorocznego cyklu Mazovia MTB jest odpowiednio wykorzystywana. Mamy także nadzieję, że także dzięki badaniom wydolnościowym, które zrobiliśmy Pawłowi razem z 4sportLab, zawodnik jest odpowiednio przygotowany na sezon 2012. Osiągnięty wynik to potwierdza.




Koleżeńska pomoc w strefie bufetu. Wspieraliśmy Pawła Baranka.


Ostatnia prosta do mety, finisz Pawła.


Kolejny nasz dobry znajomy z badań, Maciek Jeziorski. Wprawdzie nie wygrał, ale zapowiedzią jego przyszłych wygranych niech będzie "pucharek" z którym wjechał na metą.


Finalista tej edycji - Paweł Baranek zaraz po wyścigu. Jeszcze raz GRATULACJE!!!


Maćku, Tobie także życzymy sukcesów w kolejnych edycjach. Wiesz, że masz MOC!


 Jako partner edycji warszawskiej, ufundowaliśmy razem z 4sportLab badania wydolnościowe.
Nagrody zostały rozlosowane wśród uczestników imprezy.



Absa Cape Epic !

Najbardziej znany etapowy wyścig MTB, który po raz 9 rozgrywany jest w Republice Południowej Afryki wystartował w niedzielę 25 marca i trwał do 1 kwietnia.  Udział w nim od wielu lat bierze światowa czołówka MTB – najsilniejsze duety w tym roku tworzą m.in. Christoph Sauser - Burry Stander, Karl Platt - Stefan Sahm, Kevin Evans - David George oraz Bart Brentjens - Jan Weevers.

Absa Cape Epic w 2011 roku wygrał duet drużyny 36ONE-SONGO-Specialized w składzie Christoph Sauser - Burry Stander, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium w aż 5 z 8 etapów. W sumie pokonanie wszystkich etapów zajęło im blisko 29 godzin!

Absa Cape Epic 2012 - wideo realacja Specialized !


















FACT CARBON presented by Specialized





FACT
czyli Funkcjonalna Zaawansowana Technologia Kompozytowa, to wizytówka podejścia marki Specialized do pracy z kompozytami. Podobnie, jak w każdym innym projekcie, punktem wyjścia do konstrukcji rowerów i osprzętu FACT są potrzeby użytkownika, które Specialized stara się spełnić w czterech kolejnych etapach prac: Projekt i prace inżynieryjne, Wybór materiałów, Proces produkcyjny i Testowanie. Co powstaje w efekcie? Najwyższej klasy karbonowy rower i osprzęt, pozwalający ambitnym jeźdźcom osiągnąć prawdziwie światowy poziom. 




POTRZEBY UŻYTKOWNIKA
Zanim rozpoczną się prace nad rozwojem, zespoły projektowo-inżynieryjne wyznaczają konkretne cele, które każdy z rowerów ma osiągnąć. Mając jasną wizję przyszłego modelu (np. Zawodniczy XC, Wytrzymałościowy szosowy itp.), określają optymalne połączenie cech, takich jak sztywność, wytrzymałość oraz masa każdego roweru.






PROJEKT I PRACE INŻYNIERYJNE 

Każdą ramę projektujemy od zera, więc nieustannie staramy się optymalizować proces produkcji oraz sposób pracy z karbonem, wprowadzać nowe technologie i udoskonalać techniki formowania. Dzięki temu nie tylko śrubujemy osiągi każdego z poszczególnych modeli, ale wyprzedzamy oczekiwania rynku i samych użytkowników.  






WYBÓR MATERIAŁÓW 

Wielu producentów prześciga się w hasłach typu “karbon o najwyższym współczynniku wytrzymałości”, które mają zostawić w tyle konkurencję, ale w rzeczywistości wszyscy pracujemy z bardzo podobnymi włóknami węglowymi. Różnica polega na sposobie ich zastosowania pod kątem różnych obciążeń przy różnych rodzajach jazdy. Mówiąc ogólnie - wykonanie ramy w całości z najwyższej klasy włókien węglowych mija się z celem, rama ta bowiem byłaby, co prawda, bardzo sztywna, ale jednocześnie dość krucha. Dlatego łączymy włókno węglowe z wieloma innymi materiałami w moduły (o różnych stopniach sztywności), które razem gwarantują sztywność, niską masę, ale też siłę i wytrzymałość. Równie ważna, jak wybór materiału, jest orientacja włókien węglowych, lub tzw. Layup Schedule Development (sposób nakładania włókien węglowych na ramę). Świetnym przykładem jest model z roku 2011 S-Works Roubaix.


PROCES PRODUKCJI:

FACT IS - Najbardziej zaawansowana metoda konstrukcji. Dzieląc ramę na cztery samonośne sekcje - rura górna/dolna/główka ramy, rura podsiodłowa, górne rury tylnego trójkąta i jednoelementowy suport z dolnymi rurami tylnego trójkąta - FACT IS umożliwia płynne przechodzenie włókien węglowych pomiędzy rurami, osiągnięcie większej siły, sztywności i zmniejszenie masy.

KONSTRUKCJA TRIPLE MONOCOQUE to technologia składania ramy, minimalizująca punkty połączeń i nadwyżki materiału. Główny trójkąt, dolne, oraz górne rury tylnego trójkąta tworzą trzy samonośne struktury, łączone następnie przy hakach, w suporcie oraz połączeniu rury górnej z podsiodłową za pomocą spoiwa i wierzchniej warstwy karbonu.
Cały proces produkcji ram karbonowych Specialized odbywa się wobec schematu :




Poprzez dopracowany system produkcyjny, marka Specialized posiada w swojej ofercie ramy wykonane z carbonu przeznaczone na każdy teren i sytacje.
Tarmac - piekielnie mocna i sztywna, bocznie oraz podłużnie rama przekazuje 100% mocy kolarza na koła.
Roubaix - rama o niezwykłych właściwościach tłumiących - sztywność boczna została połączona z miękkością w położeniu podłużnym, co pozwala przejechać Piekło Północy w "komfortowych warunkach"
Venge - arcydzieło areodynamiki, połącznie sztywności bocznej i podłużej z niezwykłą areodynamiką pozwala na zmniejszenie wysiłku zawodnika w jazdę.