środa

Tour de Pologne amatorów



Ponad 1000 kolarzy na Tour de Pologne Amatorów w Bukowinie Tatrzańskiej!

Bukowinie Tatrzańskiej trwa wielkie święto kolarskie. To tutaj spod hotelu Bukovina Terma Hotel Spa wystartuje i zakończy się szósty etap Tour de Pologne. Od samego rana zjechali się tutaj rowerzyści z całej polski biorąc udział w Tour de Pologne Amatorów. Na starcie stanęło ponad 1000 zawodników!
Wspaniała inicjatywa organizacji amatorskiego Tour de Pologne odniosła po raz kolejny wielki sukces. Miarą tego sukcesu jest liczba startujących miłośników roweru, która przekroczyła magiczną liczbę 1000.  
Wspaniała atmosfera towarzyszyła wszystkim startującym od rana. Na starcie jak co roku wielu cele brytów, ludzi ze świata polityki i sportu. Nie zabrakło również aktorów, a jeden z nich, Jacek Wieczorkowski żartował na starcie: - Znam doskonale te tereny, ale z jazdy na motocyklu, a nie rowerze.
Start ostry wyścigu nastąpił o 10:00, a wcześniej wszyscy wyruszyli honorowo spod przepięknego obiektu jakim jest Bukovina Terma Hotel Spa. Trasa była niezwykle ciężka i wymagająca, ale wszyscy byli na to przygotowani. 56,6 kilometra plus podjazdy, na których rywalizował będzie World Tourowy peleton Tour de Pologne, to był smaczek dzisiejszej rywalizacji.
Jako pierwszy na mecie zameldował się zwycięzca z Tour de Pologne Amatorów z Jeleniej Góry - Piotr Sułek, ale triumfatorem został Radosław Lonka. Stało się tak za sprawą startu Radka z dalszego sektora i ostatecznie uzyskał lepszy tzw. czas netto przejazdu. Tym samym Lonka powtórzył sukces sprzed roku. Wśród kobiet najszybsza była Katarzyna Solus-Miśkowicz pokonując triumfatorkę z Jeleniej Góry Magdalenę Hałajczak.
- W Jeleniej Górze się nie udało, ale tutaj zrewanżowałem się rywalom. Długo goniłem czołówkę, gdyż startowałem z dalekiego sektora i kosztowało mnie to wiele sił. Nadrabiałem sporo na zjazdach i jak się okazało na mecie, udało mi się wygrać - powiedział Radek Lonka.
Bardzo dobry wyścig pojechała była bokserka obecnie posłanka Iwona Guzowska, która na mecie nie kryła z tego faktu radości: - Poprawiłam czas o 51 minut w stosunku do roku ubiegłego. W następnym starcie muszę złamać barierę 2 godzin.
Tour de Pologne Amatorów to dla wielu zawodników również przełamywanie własnych słabości i swojego rodzaju wyzwanie. Tak było w przypadku aktora Antoniego Pawlickiego: - Udało się podjechać pod Gliczarów. To był mój cel, aby nie zsiąść tam z roweru. Trasa mi się nie dłużyła tak jak rok temu. Raz, dwa, trzy i już byłem na mecie. Wspaniałe emocje.
Tradycyjnie wyścig Tour de Pologne Amatorów i startujący w nim zawodnicy wspierali Fundację Ewy Błaszczyk „Akogo?”. Wszyscy na mecie dostali pamiątkowe medale, a ogromne podziękowania należą się głównemu sponsorowi wyścigu Bankowi BGŻ.

( informacje ze strony : http://www.tourdepologneamatorow.pl )

wtorek

Tour de Pologne w liczbach !




2 – rowery przygotowane dla każdego kolarza jadącego w wyścigu
7 km – banerów reklamowych
14 miast – starty i mety poszczególnych etapów
13 km – płotków wygrodzeniowych
15 km – przewodów elektrycznych
16 – osób w każdej ekipie kolarskiej
22 – tiry scenografii
50 – pojazdów w kolumnie reklamowej
300 – osób ekipy technicznej i organizacyjnej
350 – osób Komitetu Organizacyjnego w miastach etapowych
400 – osób w ekipach sportowych
400 km – taśmy zabezpieczającej trasę wyścigu
400 – miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
420 – aut w kolumnie wyścigu
450 – elementów scenografii przestrzennej (balony, bramy, namioty)
700 kg – spaghetti zjedzonych przez kolarzy podczas wyścigu
770 – opon rowerowych przygotowanych na każdy etap
1200 – osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
6000 – piktogramów opisujących i wyznaczających trasę wyścigu
7000 – identyfikatorów
14 000 – bidonów zużytych podczas wyścigu
21 000 – osób biorących udział przy zabezpieczeniu trasy całego wyścigu
30 000 m2 – mobilnego miasteczka Tour de Pologne (scenografia, prezentacje zawodników i sponsorów, animacje, imprezy towarzyszące, koncerty i parady, dwa mobilne biura MOVICO)
3 000 000 – publiczności na trasie wyścigu

czwartek

Tour de Pologne 2012 - już niebawem !





Już niebawem czyli w dniach 10-16 lipca w Polskę wyruszy 69 wyścig Tour de Pologne. Największe w naszym kraju wydarzenie kolarski pokona w tym roku dystans 1234,7 km, przejeżdzając przez precyzyjnie ułożone, przez ekipę Czesław Langa, etapy .
Z tej okazji chcemy wam przypomnieć historię tego niezwykłego wydarzenia ( informacje pochodzą ze strony .http://tourdepologne.pl/ ).



Szosowy wyścig kolarski Tour de Pologne jest najbardziej prestiżową polską imprezą sportową, z 84-letnią tradycją. Tour de Pologne po raz pierwszy rozegrany został we wrześniu 1928 roku. Wtedy na starcie stanęło 71 kolarzy. Pierwszą edycję wyścigu zorganizowało Towarzystwo Cyklistów w Warszawie oraz gazeta "Przegląd Sportowy". Wyścig od samego początku stał się jednym z największych wydarzeń sportowych Polski międzywojennej. Tradycja wyścigu została wskrzeszona po II Wojnie Światowej, w roku 1947. Do roku 1992 był on organizowany, jako wyścig amatorski.
W roku 1993, w historii Tour de Pologne otworzył się nowy rozdział. Srebrny medalista olimpijski z 1980 roku, prekursor polskiego zawodowego kolarstwa - Czesław Lang, zainwestował w upadającą imprezę własne środki finansowe. W krótkim czasie stała się ona wydarzeniem światowego formatu. W wyścigu pośród ekip zawodowych, które brały udział w Tourze, zaczęły pojawiać się gwiazdy międzynarodowego kolarstwa, tacy jak Maurizio Fondriest, Paweł Tonkow, Peter Lutenberger, Adriano Baffi, Andy Hampsten, Marco Pantani, Jewgienij Bierzin, Dmitrij Konyszew, Marcus Zberg, Jens Voigt, Peter van Petegem, Tom Steels, Jaan Kirsipuu, Aleksander Winokurow, Chris Boardman, Stuart O'Grady, Danilo Di Luca, a także najlepsi polscy zawodnicy - Zbigniew Spruch, Zenon Jaskuła i Dariusz Baranowski.
W kolejnych latach wyścig awansował w hierarchii UCI, mając w 2004 roku klasę 2.2. W sezonie 2005 Tour de Pologne znalazł się w cyklu ProTour, jako jedyna tego typu impreza w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.W 2011 roku Tour de Pologne został wpisany do kalendarza UCI World Tour, skupiającego 14 największych wyścigów etapowych na świecie. Prawo, a zarazem obowiązek startu w imprezach World Tour, ma 18 najlepszych ekip na świecie.
Ostatnia edycja wyścigu była wielkim wydarzeniem pod względem sportowym, organizacyjnym i medialnym. Miliony osób obejrzało relacje na żywo w Telewizji Polskiej, wyścig transmitował także Eurosport w 20 wersjach językowych, w 59 krajach świata. Na trasie zawodników podziwiało 3 miliony kibiców.

Przy okazji wyścigu organizowane są imprezy towarzyszące np. wyścigi dla młodych adeptów kolarstwa - Nutella Mini Tour de Pologne czy od 2010 roku wyścig Tour de Pologne Amatorów, przebiegający tą samą trasą, co wyścig zawodowców.

hisotira polska

HISTORIA

Na podium 
3-0-1 Dariusz Baranowski, Andrzej Mierzejewski 
3-0-0 Marian Więckowski 
2-1-0 Jan Brzeźny, Jan Kudra, Wacław Wójcik 
2-0-1 Bolesław Napierała 
2-0-0 Ondrej Sosenka, Henryk Kowalski
1-2-0 Marek Leśniewski, Jens Voigt 
1-1-2 Stanisław Gazda, Tomasz Brożyna
Zwycięzcy zagraniczni - 18
Belgia (3), Włochy (3), Rosja (2), Czechy (2), Niemcy (2), Hiszpania, Szwajcaria, Francja, Luksemburg, Irlandia, Słowacja.
Etapy w koszulce lidera 
20 - Marian Więckowski (w 3 wyścigach, 1954-56) 
16 - Wacław Wójcik (3, 1948-53) 
15 - Bolesław Napierała (2, 1937-39) Marek Leśniewski (3, 1984-87) Zbigniew Spruch (4, 1989-98) 
14 - Tadeusz Mytnik (4, 1972-80) Lechosław Michalak (2, 1977-79) Andrzej Mierzejewski (4, 1982-88)
Lider od startu do mety: 
Józef Stefański (1929), Bolesław Napierała (1937).
Najwięcej - 6 liderów w 1957 roku: Grzegorz Chwiendacz, Dominik Jurek, Jerzy Jankowski, Wacław Wrzesiński, Stanisław Kamiński i Henryk Kowalski.
Najwięcej zwycięstw etapowych 
15 - Ryszard Szurkowski 
12 - Wacław Wrzesiński 
10 - Zbigniew Spruch 
9 - Stanisław Królak 
8 - Jaan Kirsipuu, Stanisław Szozda, Stanisław Wasilewski, Adam Wiśniewski, Wacław Wójcik 
7 - Jan Jankiewicz, Tadeusz Mytnik, Janusz Paradowski, Rajmund Zieliński 
5 - Daniele Bennati
Największe - pomiędzy zwycięzcą a drugim kolarzem: 
1:10:16 Feliks Więcek - Wiktor Olecki (1928) 
40:45 Józef Stefański - Eugeniusz Michalak (1929) 
23:54 Wacław Wójcik - Lucjan Pietraszewski (1948) 
17:22 Bolesław Napierała - Marian Rzeźnicki (1939) 
15:43 Wacław Wójcik - Józef Kapiak (1952)
Najmniejsze - pomiędzy zwycięzcą a drugim kolarzem:
0:03 Stanisław Grzelak - Zdzisław Stolarczyk (1947)
0:05 Kim Kirchen (Luksemburg) - Pieter Weening (Holandia - 2005)
0:07 Zbigniew Piątek - Marek Leśniewski (1987)
0:08 Janusz Kowalski - Jan Schur (NRD - 1976), Daniel Martin (Irlandia) - Grega Bole (Słowenia - 2010)
0:09 Dariusz Baranowski - Raimondas Rumšas (Litwa - 1992)
0:10 Alessandro Ballan (Włochy) - Daniel Moreno (Hiszpania - 2009)
0:15 Andrzej Mierzejewski - Jan Brzeźny (1982)
Najszybszy wyścig 1966 - przeciętna 44,010 (zwycięzca Józef Gawliczek) 
Najwięcej etapów 13 - 1953, 1969, 1993 (z prologiem) 
Najmniej etapów 4 - 1947 
Najdłuższy wyścig 2311 km - 1953 
Najkrótszy wyścig 606 km - 1947

Sylwester Szmyd - jedyny polak w TdF!





W rozpoczynającym się 30 czerwca wyścigu Tour de France wystartuje tylko jeden Polak - Sylwester Szmyd z grupy Luquigas-Cannondale. W oficjalnych składach Lampre-ISD i Liquigasu nie znaleźli się Przemysław Niemiec i Maciej Paterski.Tegoroczny TdF odbędzie się w dniach od 30 czerwca do 22 lipca 2012. Trasa Wielkiej Pętli rozpocznie się w belgijskim Liege sześciokilometrową jazdą indywidualną na czas.Gregario - to określenie już do końca kariery będzie towarzyszyć Szmydowi na największych kolarskich wyścigach. Z włoskiego oznacza "szeregowiec", w języku kolarskim tłumaczone jako "pomocnik". "Gregario fenomenale!" - tak o Szmydzie pisał włoski portal cicloweb podsumowując wyścig Vuelta a Espana w 2009 roku. Szmyd - podobnie jak dziś - był pomocnikiem Ivana Basso, który zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przed tegorocznym Giro d'Italia wydawało się, że grupa Liquigas zdejmie ze Szmyda obowiązek pomagania liderowi zespołu, Basso, i pozwoli Polakowi powalczyć o zwycięstwa na górskich etapach. Rzeczywistość okazała się inna, Włoch potrzebował Szmyda na najtrudniejszych odcinkach i polski kolarz po raz kolejny musiał zadowolić się statusem gregario. 

W tegorocznym TdF sytuacja będzie podobna. Szmyd sam zadecydował o tym, że wystartuje w Wielkiej Pętli, przez prawie trzy tygodnie ciężko trenował w górach, na San Pellegrino we Włoszech. Analizując skład osobowy grupy Liquigas-Cannondale, można dojść do wniosku, że Polak będzie jedynym pomocnikiem liderów zespołu - Basso i Vincenzo Nibalego. Z racji tego, że Wyścig Dookoła Francji po raz kolejny będzie łatwiejszy od włoskiego Giro, tylko wymieniona trójka Liguigasu będzie odpowiedzialna za jazdę w górach. Reszta ekipy będzie pomagała Peterowi Saganowi na finiszach płaskich etapów.

Początkowo wydawało się, że w Wielkiej Pętli zobaczymy trzech Polaków. Maciej Paterski, który w poprzednim TdF zajął siódme miejsce na jednym z górskich etapów, nie zdołał wywalczyć miejsca w 9-osobowej drużynie Liquigasu. Z kolei Lampre postanowiło wystawić silną ekipę także w organizowanym równolegle do TdF Tour de Pologne i Przemysław Niemiec będzie w nim pełnił rolę lidera grupy.



POWODZENIA !


Wielka pętla 2012 - Tour de France już niebawem !



Tour de France (pol. Wyścig Dookoła Francji) - znany też, jako: La Grande Boucle(pol. Wielka Pętla) lub Le Tour (pol. Wyścig) – wieloetapowy, trzytygodniowy szosowy wyścig kolarski, organizowany cyklicznie na terenie Francji - a nierzadko równieżkrajów ościennych - najczęściej w lipcu (czasami na przełomie czerwca i lipca). Należy do cyklu World Tour Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI).
Tour de France przeprowadzany jest corocznie od 1903 - z wyjątkiem dwóch przerw, mających miejsce w latach 1915-1918 (działania militarne I wojny światowej) i1940-1946 (działania militarne II wojny światowej). Całkowita długość trasy wyścigu liczy obecnie ponad 3 000 kilometrów, choć w przeszłości bardzo często przekraczała ona 4 000 km, a między 1911 i 1931 - nawet 5 000 km.
Tour de France z Giro d'Italia oraz Vueltą a España jest jednym z trzech najważniejszych wyścigów kolarskich świata. Jego ogromny prestiż wiąże się przede wszystkim z długą historią (najstarszy wśród wszystkich obecnie rozgrywanych wyścigów, z którego swój początek brały pozostałe toury), wielką tradycją (zawsze startowali w nim wszyscy najlepsi kolarze danego okresu), skalą trudności (niezwykle trudne technicznie etapy w Alpach i Pirenejach), a przede wszystkim niesłychaną siłą medialną (np. w 2005 jego przebieg relacjonowało 78 kanałów telewizyjnych w 180 państwachświata). Dlatego występ w nim stanowi marzenie każdego zawodnika uprawiającego tę dyscyplinę sportu, często ważniejszą niżigrzyska olimpijskie, czy mistrzostwa świata (przykład Lance Armstrong). Tour de France to także impreza z największą pulą nagród - w 2007 łączna ich wysokość wynosiła 3 200 000 euro (z czego 450 000 euro dla zwycięzcy). ( z Wikipedia - wolna encyklopedia )

W tym roku wielka pętla rozpocznie się 30 czerwca, będzie liczyła 20 etapów oraz prolog co daje nam łączny dystans 3 497 km . W tegorocznej edycji mamy 9 płaskich, 4 średnio górzystych,  5 etapó górskich, 2 jazd indywidualnych na czas oraz 1 prologu. W tym czasie kolażom przysługują 2 dni przerwy .  

Koszulki w Tour de France:

Zółta koszulka lidera


Zielona koszulka lidera klasyfikacji punktowej


Koszulka w grochy dla najlepszego górala 

Biała koszulka dla najlepszego młodzieżowca



Tour to także wielkie święto kibiców i fanów kolarstwa najciekawsze objawy kolarskiej gorączki zaprezentujemy w późniejszym terminie .


poniedziałek

Specialized dla kobiet - porady techniczne!




Marka Specialized wyszła z ciekawą inicjatywą adresowaną do kobiet. Jak wszyscy doskonale wiemy Spec bardzo dużo uwagi poświęca płci pięknej zarówno podczas projektowania rowerów, komponentów jak i odzieży, przez co zyskał ogromną rzeszę fanek na całym świecie. Jako że w damskiej części oferty znajdują się rowery zarówno profesjonalne, wyścigowe  oraz zupełnie rekreacyjne, Specialized postanowił wyciągnąć pomocną dłoń do kobiet które nie do końca potrafią zadbać o swój sprzęt, przygotowując poradniki serwisowe w formie v-loga. Mamy przyjemność, korzystając z zasobów marki Specialized, przybliżyć naszym cyklistką trzy tematy :

1 - Jak: Załatać gumę ?
2 - Jak: Nasmarować łańcuch ?
3 - Jak: Założyć łańcuch ?


1) - Jak : załatać gumę ? 

Jeżeli nie wiesz, jak łatwo i szybko zakleić lub wymienić dętkę, możesz zostać unieruchomiony na dłuższy czas. Każdy czasem złapie gumę, więc lepiej obejrzyj wideo i zobacz, jakie narzędzia należy mieć zawsze przy sobie i jak z nich prawidłowo korzystać.





2) - Jak : nasmarować łańcuch ? 


Właściwa konserwacja zapewni maksymalne wykorzystanie możliwości sprzętu. Smarowanie łańcucha to absolutna podstawa cichej, płynnej i bezproblemowej jazdy.



3) - Jak : założyć łańcuch ?

Kiedy spadnie nam łańcuch musimy zabrać sprawy w swoje ręce !



Mamy nadzieję że zostało mniej rzeczy które mogą was zaskoczyć w trakcie jazdy !

czwartek

Oakley - stylowa ochrona przed słońcem !



Ponieważ lato i wakacje już niebawem warto pomyśleć o profesjonalnej ochronie naszych oczu .
Z pomocą przychodzi nam Oakley - producent okularów najwyższej jakości, zdecydowany lider jeśli chodzi o technologie oraz design. Dzisiaj przybliżmy Wam okulary lifestylowe oferowanych w naszym salonie Rowerowe Klimaty.

Marka Oakley zasłynęła przede wszystkim z doskonałej jakości swoich produktów - z idealnej optyki oraz oprawek doskonałej jakości.
Każde okulary Oakley'a wykonane są w technologii HDO czyli High Definition Optics  - specjalna obróbka materiału z jakiego wykonane są soczewki, ich odpowiedni profil oraz grubość zapewniają idealną widzialność bez żadnych zniekształceń oraz zakłóceń.
Co jest równie ważne materiał z którego wykonane są oprawki jest zdecydowanie mocniejszy niż typowy plastik, co pozwala na zwiększenie wytrzymałości oprawek oraz pozwala na dowolne formowanie ich przez producenta.
Okulary Oakley'a mogą być wyposażone w różne soczewki od najprostszych - przyciemnianych poprzez posiadające filtry Iridium oraz Polaryzację ( idealne rozwiązanie nad wodę) aż do szkieł Photochrome - zmieniających swój odcień w zależności od panujących warunków zewnętrznych.

Ponadto współpraca ze znakomity designerami oraz ludźmi sportu owocuję rewelacyjnym wyglądem oraz pojawianiem się serii limitowanych.

W naszym salonie możecie nabyć flagowe modele okluarów ze stajni dużego O.

Oto niektóre z nich:

Oakley Bacon
Oakley Hijinx
Oakley Holbrook


Oakley Plaintiff
Oakley Deviation

Oakley Frogskins

Oakley Batwolf

Oakley Fivesquared

WSZYSTKIE MODELE OKULARÓW OAKLEY DOSTĘPNE W NASZYM SALONIE MOŻECIE ZOBACZYĆ KLIKAJĄC W PONIŻSZY OBRAZEK 








środa

Klub Giant już w Polsce !



Miło jest nam Państwa poinformować że w Polsce 19 maja dzialaność rozpoczął Klub Giant -  stowarzyszenia ludzi z rowerową pasją. W przejeździe ulicami Warszawy oraz w pikniku na Polach Mokotowskich wzięło udział blisko 90 osób! 



Ponad 85 rowerzystów wzięło udział w pierwszym przejeździe zorganizowanym przez Klub GIANT. Przejechaliśmy około 7,5 km. Trasa prowadziła spod Centrum Nauki Kopernik na Pola Mokotowskie.


Dalsza część imprezy odbyła się na Polach Mokotowskich w pubie Lolek, gdzie przeprowadzone zostały  między innymi konkurs na najszybszą wymianę dętki, wylosowane zostały trzy rowery marki GIANT, odbyła sie  prezentacja Przemka z Polish Bike Polo oraz rozlosowane zostały  upominki od partnerów akcji.



Pogoda dopisała! Piękne, majowe słońce wspierało miłą atmosferę, a wśród uczestników wydarzenia czuło się przepływ pozytywnej energii.



Impreza, która odbyła się 19 maja była debiutem działalności Klubu GIANT. Klub zamierza organizować kilka wydarzeń w roku. Są otwarci na sugestie rowerzystów, propozycje tras etc. Kolejne wydarzenie planują na lipiec 2012. Zapraszamy do bieżącego śledzenia profilu „Rowerowy Świat” na Facebooku.



Nadrzędny cel Klubu to integracja ludzi z rowerową pasją, wymiana poglądów i doświadczeń, wspólne spędzanie czasu oraz budowanie grupy sympatyków marki Giant. Klub Giant jest otwarty dla każdego rowerzysty. Zapraszamy wszystkich miłośników dwóch kółek!

piątek

Nawigacyjny Rajd Rowerowy!

Weź udział w Nawigacyjnym Rajdzie Rowerowym! To zupełnie nowa formuła wycieczki rowerowej połączonej ze zwiedzaniem dzielnic Warszawy. Jeden rajd to określone terytorium - najczęściej fragment konkretnej dzielnicy. Jedziemy bez mapy, korzystając tylko z symboli nawigacyjnych. Uczestnicy mogą wziąć udział w rajdzie w dowolnym momencie, w dowolnym towarzystwie, a ze względu na niskie natężenie ruchu na trasie – mile widziane są także dzieci!

Rajd liczy sobie ok. 10 km. Należy przejechać trasę tak, jak prowadzi karta i odpowiedzieć na 21 pytań dotyczących szczegółów architektonicznych lub innych detali wymagających spostrzegawczości, znajdujących się na trasie rajdu. Gwarantujemy, że w ten sposób poznasz zaskakujące detale i nieznane zaułki warszawskich ulic. Na przebycie rajdu masz cały miesiąc. Możesz go przerwać i w każdej chwili kontynuować. Ważne, aby odpowiedzi na pytania przesłać mailem do końca miesiąca.

Dodatkowym kryterium w wyborze zwycięzcy każdej edycji będzie zdjęcie na temat „Warszawskie Klimaty Rowerowe”. Zdjęcia będą oceniane przez odwiedzających naszą stronę na facebook’u: ilość oddanych głosów decyduje o przyznaniu nagrody.




Jeśli chcesz wziąć udział w nawigacyjnym rajdzie rowerowym:
wybierz odpowiedni dla Ciebie termin,
możesz pojechać sam lub dobierz towarzyszy, z którymi chcesz jechać i odkryj ciekawe miejsca Saskiej Kępy, pobierz materiały ze strony internetowej, wydrukuj i zabierz ze sobą,
szukaj odpowiedzi na zadane przez nas pytania,
fotografuj wskazane miejsca
wyślij kartę odpowiedzi,
zdobądź najwięcej punktów i nagrodę.


Nagrody:
III miejsce: LICZNIK ROWEROWY oraz wydawnictwa Muzeum Powstania Warszawskiego: 2 mapy („Archimapa 20-lecie międzywojenne” oraz „Archimapa Socrealizm) + 2 płyty CD (L.U.C.: „Warsaw WAR|SAW Zrozumieć Polskę” oraz „WAWA.2010.pl”);




II miejsce: ZAPIĘCIE ROWEROWE oraz wydawnictwa Muzeum Powstania Warszawskiego: „Przewodnik po warszawskich blokowiskach” + 2 płyty CD (L.U.C.: „Warsaw WAR|SAW Zrozumieć Polskę” oraz „WAWA.2010.pl”);



I miejsce: SAKWA ROWEROWA oraz wydawnictwa Muzeum Powstania Warszawskiego: torba zaprojektowana przez Wilhelma Sasnala + 2 płyty CD (L.U.C.: „Warsaw WAR|SAW Zrozumieć Polskę” oraz „WAWA.2010.pl”).



Wyniki: Wyniki zostaną ogłoszone 20 czerwca 2012 roku, na stronie Muzeum Powstania Warszawskiego www.1944.pl o godzinie 12:00. Wręczenie nagród nastąpi 26 czerwca 2012, w Muzeum Powstania Warszawskiego.


Klasyfikacja generalna: Rajd „Saska Kępa” to pierwszy z trzech rajdów organizowanych przez Muzeum Powstania Warszawskiego w tym sezonie. W lipcu pojedziemy szlakami historii Śródmieścia Północnego, a we wrześniu odkrywać będziemy Skarpę Warszawską.

Udział we wszystkich trzech rajdach kwalifikuje Cię do klasyfikacji generalnej, w której sumujemy punkty i nagradzamy trzech zwycięzców rowerami ! \

Miło jest nam państwa poinformować że Rowerowe Klimaty są sponsorem nargród w tegorocznej edycji rajdu !

środa

AZS MTB Cup - Warszawa 2012

  Nasza krótka relacja zdjęciowa z pierwszej edycji AZS Cup 2012 w Warszawie.

Pogoda dopisała, na trasie jednak pozostało wspomnienie sobotniej ulewy.
Nasz Team nie startował, dopingowaliśmy natomiast gorąco naszych znajomych oraz wspieraliśmy ich w strefie bufetu .
   



Paweł Baranek - rozgrzewka przed startem i odpowiednia suplementacja. Jak się okazało później złożyło się to wszystko na końcowy sukces.




Cieszymy się, że nagroda - Edge 500, której byliśmy fundatorem z zeszłorocznego cyklu Mazovia MTB jest odpowiednio wykorzystywana. Mamy także nadzieję, że także dzięki badaniom wydolnościowym, które zrobiliśmy Pawłowi razem z 4sportLab, zawodnik jest odpowiednio przygotowany na sezon 2012. Osiągnięty wynik to potwierdza.




Koleżeńska pomoc w strefie bufetu. Wspieraliśmy Pawła Baranka.


Ostatnia prosta do mety, finisz Pawła.


Kolejny nasz dobry znajomy z badań, Maciek Jeziorski. Wprawdzie nie wygrał, ale zapowiedzią jego przyszłych wygranych niech będzie "pucharek" z którym wjechał na metą.


Finalista tej edycji - Paweł Baranek zaraz po wyścigu. Jeszcze raz GRATULACJE!!!


Maćku, Tobie także życzymy sukcesów w kolejnych edycjach. Wiesz, że masz MOC!


 Jako partner edycji warszawskiej, ufundowaliśmy razem z 4sportLab badania wydolnościowe.
Nagrody zostały rozlosowane wśród uczestników imprezy.



Absa Cape Epic !

Najbardziej znany etapowy wyścig MTB, który po raz 9 rozgrywany jest w Republice Południowej Afryki wystartował w niedzielę 25 marca i trwał do 1 kwietnia.  Udział w nim od wielu lat bierze światowa czołówka MTB – najsilniejsze duety w tym roku tworzą m.in. Christoph Sauser - Burry Stander, Karl Platt - Stefan Sahm, Kevin Evans - David George oraz Bart Brentjens - Jan Weevers.

Absa Cape Epic w 2011 roku wygrał duet drużyny 36ONE-SONGO-Specialized w składzie Christoph Sauser - Burry Stander, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium w aż 5 z 8 etapów. W sumie pokonanie wszystkich etapów zajęło im blisko 29 godzin!

Absa Cape Epic 2012 - wideo realacja Specialized !


















FACT CARBON presented by Specialized





FACT
czyli Funkcjonalna Zaawansowana Technologia Kompozytowa, to wizytówka podejścia marki Specialized do pracy z kompozytami. Podobnie, jak w każdym innym projekcie, punktem wyjścia do konstrukcji rowerów i osprzętu FACT są potrzeby użytkownika, które Specialized stara się spełnić w czterech kolejnych etapach prac: Projekt i prace inżynieryjne, Wybór materiałów, Proces produkcyjny i Testowanie. Co powstaje w efekcie? Najwyższej klasy karbonowy rower i osprzęt, pozwalający ambitnym jeźdźcom osiągnąć prawdziwie światowy poziom. 




POTRZEBY UŻYTKOWNIKA
Zanim rozpoczną się prace nad rozwojem, zespoły projektowo-inżynieryjne wyznaczają konkretne cele, które każdy z rowerów ma osiągnąć. Mając jasną wizję przyszłego modelu (np. Zawodniczy XC, Wytrzymałościowy szosowy itp.), określają optymalne połączenie cech, takich jak sztywność, wytrzymałość oraz masa każdego roweru.






PROJEKT I PRACE INŻYNIERYJNE 

Każdą ramę projektujemy od zera, więc nieustannie staramy się optymalizować proces produkcji oraz sposób pracy z karbonem, wprowadzać nowe technologie i udoskonalać techniki formowania. Dzięki temu nie tylko śrubujemy osiągi każdego z poszczególnych modeli, ale wyprzedzamy oczekiwania rynku i samych użytkowników.  






WYBÓR MATERIAŁÓW 

Wielu producentów prześciga się w hasłach typu “karbon o najwyższym współczynniku wytrzymałości”, które mają zostawić w tyle konkurencję, ale w rzeczywistości wszyscy pracujemy z bardzo podobnymi włóknami węglowymi. Różnica polega na sposobie ich zastosowania pod kątem różnych obciążeń przy różnych rodzajach jazdy. Mówiąc ogólnie - wykonanie ramy w całości z najwyższej klasy włókien węglowych mija się z celem, rama ta bowiem byłaby, co prawda, bardzo sztywna, ale jednocześnie dość krucha. Dlatego łączymy włókno węglowe z wieloma innymi materiałami w moduły (o różnych stopniach sztywności), które razem gwarantują sztywność, niską masę, ale też siłę i wytrzymałość. Równie ważna, jak wybór materiału, jest orientacja włókien węglowych, lub tzw. Layup Schedule Development (sposób nakładania włókien węglowych na ramę). Świetnym przykładem jest model z roku 2011 S-Works Roubaix.


PROCES PRODUKCJI:

FACT IS - Najbardziej zaawansowana metoda konstrukcji. Dzieląc ramę na cztery samonośne sekcje - rura górna/dolna/główka ramy, rura podsiodłowa, górne rury tylnego trójkąta i jednoelementowy suport z dolnymi rurami tylnego trójkąta - FACT IS umożliwia płynne przechodzenie włókien węglowych pomiędzy rurami, osiągnięcie większej siły, sztywności i zmniejszenie masy.

KONSTRUKCJA TRIPLE MONOCOQUE to technologia składania ramy, minimalizująca punkty połączeń i nadwyżki materiału. Główny trójkąt, dolne, oraz górne rury tylnego trójkąta tworzą trzy samonośne struktury, łączone następnie przy hakach, w suporcie oraz połączeniu rury górnej z podsiodłową za pomocą spoiwa i wierzchniej warstwy karbonu.
Cały proces produkcji ram karbonowych Specialized odbywa się wobec schematu :




Poprzez dopracowany system produkcyjny, marka Specialized posiada w swojej ofercie ramy wykonane z carbonu przeznaczone na każdy teren i sytacje.
Tarmac - piekielnie mocna i sztywna, bocznie oraz podłużnie rama przekazuje 100% mocy kolarza na koła.
Roubaix - rama o niezwykłych właściwościach tłumiących - sztywność boczna została połączona z miękkością w położeniu podłużnym, co pozwala przejechać Piekło Północy w "komfortowych warunkach"
Venge - arcydzieło areodynamiki, połącznie sztywności bocznej i podłużej z niezwykłą areodynamiką pozwala na zmniejszenie wysiłku zawodnika w jazdę.